#légi közlekedés







A Rogánt és Habonyt reptetők cége veszi át a budaörsi repülőteret
 

A Rogánt és Habonyt reptetők cége veszi át a budaörsi repülőteret

Több évtized után a Magyar Repülő Szövetség csütörtökön kivonul a budaörsi reptérről, az üzemeltetést pedig az a cég veszi át, amely ugyanazok tulajdonában van, mint a Rogánék helikopteres útját is intéző Fly-Coop – tudta meg a hvg.hu. Egyesek szerint bejött a papírforma azzal, hogy pályázat nélkül kerül a Habonyt is reptető családi cégcsoporthoz az ország második legnagyobb reptere. Az állami vagyonkezelő szerint viszont mindez csak átmeneti, a végleges üzemeltetésre pályázatot fognak kiírni.


A Rogánt helikoptereztető cég is bejelentkezhet a budaörsi reptérért
 

A Rogánt helikoptereztető cég is bejelentkezhet a budaörsi reptérért

Totálisan bizonytalanná vált a budaörsi repülőtér helyzete, miután az állami vagyonkezelő ki akarja tenni az azt üzemeltető Magyar Repülő Szövetséget – tudta meg a hvg.hu. Innen indulnak a katasztrófavédelem, a rendőrség gépei, a műtéti szervszállítások, sok bérlő cégnek pedig a megélhetése függ az ország második legnagyobb légi központjától. Máris elkezdődtek a találgatások, vajon kié lesz a működtetés joga, az esélyesek közt emlegetik a Rogán Antal és Habony Árpád elhíresült helikopterezését bonyolító céget is. A Fly-Coop vezetője erre reagált is, majd az utolsó pillanatban letiltotta nyilatkozatát.




 

"A változásokat indukáló emberek sosem normálisak"

„Kész vagyok mindent kipróbálni egyszer” – vallja Richard Branson, a Virgin-birodalom mindenható ura. De vajon csak puszta kalandvágyból foglalkoztat cégénél börtönviselt embereket, és feltűnési viszketegségből reklámozza szabadeséssel a cégét, vagy az extravagancia igazából kőkemény üzletpolitika? És mi az, ami még neki is sok? Interjú.

HVG Extra Business HVG Extra Business

Egy zseniális magyar találmány leszámolna a légi katasztrófákkal
 

Egy zseniális magyar találmány leszámolna a légi katasztrófákkal

Hihetetlen, de az igen fejlett és bonyolult rendszereket használó légiforgalomban repkedő gépek ellenőrzésének egy részét még mindig kizárólag manuálisan végzik a mérnökök, miközben a balesetekért legtöbbször az emberi tényező felelős. Három fiatal magyar a kiterjesztett valóság technológiájával forradalmasítaná az eljárást, amely világszerte megkönnyítené a légitársaságok dolgát.

Varga Szabolcs Varga Szabolcs